Handlevognen din er tom

Gjeldende betingelser

Kjøpsvilkår

Følgende kjøpsvilkår gjelder for salg av mopeder, tilbehør og annen løs eiendom (heretter kalt Produktene) av Eiansmotorshop.no organisasjonsnummer 985 588 333 (heretter kalt Eiansmotorshop), om ikke annet er spesielt overenskommet skriftlig mellom den respektive kunden (heretter kalt Kunden) og Eiansmotorshop. Ved salg til forbruker anvender Eiansmotorshop de obligatoriske punktene under gjeldende lov. Eiansmotorshop nettbutikk (www.eiansmotorshop.no) kalles heretter Eiansmotorshop.no.

Produkter

Produktene som selges av Eiansmotorshop.no kan brukes i Norge.

Bestilling

Bestilling av Produktene skjer via nettbutikken Eiansmotorshop.no. Ved bestilling er kjøpet bindende først når Eiansmotorshop.no bekrefter bestillingen gjennom en faktura via e-post. Eiansmotorshop.no inngår ikke avtale med mindreårige (under 18 år) uten foresattes godkjennelse. Eiansmotorshop.no reserverer seg for feil i informasjon samt feil i spesifikasjon, på samtlige i Eiansmotorshop.no sortiment av Produkter og tjenester. All bildeinformasjon skal ses på som illustrasjoner, og kan ikke garanteres å være varens eksakte utseende og karakter. Ved eventuelle feil i lagerstatus, forbeholder Eiansmotorshop seg retten til å korrigere dette i etterkant. Dette innebærer blant annet at om et Produkt i Eiansmotorshop.no sortiment har utgått eller av andre årsaker ikke er tilgjengelig i samsvar med rimelige tiltak, er Eiansmotorshop.no ikke skyldig å oppdrive et slikt Produkt til tross for at kunden bestilte det samme som ovenfor. Når Kunden har lagt en bestilling kan Eiansmotorshop.no ikke endre bestillingen, returvilkårene gjelder.

Leveringsvilkår

Når du handler hos Eiansmotorshop.no inngår momsen alltid i den oppgitte prisen. Vi leverer alle varer i samarbeid med posten. Vi gjør alltid vårt beste for å holde leveringstiden og for at du skal få hjem dine varer så fort som mulig. I de tilfeller hvor vi ikke har produktet på lager tar leveransen noe lengre tid, da vi må vente på leveranse fra våre leverandører.

Vi kan dessverre ikke dele opp en leveranse i flere sendinger. Ved bestilling av produkter som er tomt på lageret for tilfellet venter vi på første levering før vi sender hele din bestilling samlet. Om du vil ha en raskere levering på de produktene vi har på lager anbefaler vi deg å legge to bestillinger.

Tenk på at du alltid skal kunne vise legitimasjon ved utlevering/henting av varene. Kun personen med navnet på pakken kan hente den hos Posten. Om du vil endre navnet på pakken, endre leveringsadresse eller la pakken ligge lengre hos Posten koster dette 150 kr.

Servicepakke har alltid en fraktkostnad på 99 kr per leveranse.

Motorisk kjøretøy fastpris 999 kr per leveranse.

Eiansmotorshop.no leverer kun i Norge, når du bestiller på Eiansmotorshop.no.

Om du velger å ikke hente din pakke på Posten debiterer vi deg et administrerende gebyr på 349 kroner.

Samtlige leveranser skjer etter varsling.

Ved utlevering/levering av Produktene skal Kunden alltid vise gyldig legitimasjon. Kun personen med navnet på pakken kan hente den hos Posten. Om du vil endre navnet på pakken, endre leveringsadresse eller la pakken ligge lengre hos Posten koster dette 150 kr. Ved henting av Produktene i Eiansmotorshop.no butikk skal Kunden også kunne vise ordrenummer.

Om leveransen blir forsinket informeres Kunden via e-post eller telefonsamtale fra Eiansmotorshop.no. Kunden har alltid rett til å heve kjøpet ved langvarige leveranseforsinkelser. Heving av kjøp skal skje skriftlig via e-post til Eiansmotorshop.no kundeservice. Eiansmotorshop.no betaler tilbake totalsummen senest 14 dager etter at skriftlig beskjed om heving av kjøpet er mottatt. Det kan finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen, for eksempel om en leverandør ikke kan levere varene. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alle erstatningskrav til kunden gjellende leveranseforsinkelser.

Eiansmotorshop er risikoansvarlig ved transport til Kunden, dvs risikoen for at et Produkt skades eller forsvinner under transport til Kunden. Kunden står for risikoen ved en eventuell retur til Eiansmotorshop.no.

Kunden har ansvar for å ved eventuelle transportskader gi beskjed til vår kundeservice innen kort tid. Eiansmotorshop.no ber Kunden å kontakte kundeservice så fort som mulig etter at du har oppdaget skaden, slik at vi kan håndtere saken. Kunden er ansvarlig for å åpne og inspisere Produktenes tilstand straks etter at de er mottatt. Ved en transportskade skal Kunden kontakte kundeservice på e-post: kundeservice@eiansmotorshop.no eller telefon: 33 47 56 00. Kunden får ikke bruke det skadede Produktet, og at Kunden må beholde Produktets emballasje, slik at hele pakken og varen kan kontrolleres ved behandlingen for den rapporterte skaden.

Priser og betaling

De priser som oppgis på Eiansmotorshop.no er inklusive moms. Fraktkostnad kommer i tillegg avhengig av Kundens valg av leveransemåte. Fraktkostnaden vil stå i den totale summen for Produktene.

Kampanjetilbud på Produkter gjelder så langt lageret rekker, om ikke noe annet oppgis av Eiansmotorshop.no.

Betalingssikkerhet

Eiansmotorshop.no garanterer at de betalingsalternativene som tilbyr hos Eiansmotorshop.no er sikre. Eiansmotorshop.no tilbyr en sikker kortbetaling med Visa eller MasterCard i samarbeid med DIBS. Nordens fremste ekspert på betalinger med stor kompetanse innenfor betalingsløsninger på internett. Ved betaling med kort sendes Kunden videre til en sikker side der Kunden trygt kan fylle ut sine kortopplysninger og gjennomføre betalingen. Eiansmotorshop.no håndterer aldri Kundens kortinformasjon. Kunden kan kun handle med kort utstedt i Norden.

Sikkerhet og personvern

All håndtering av Kundens informasjon skjer krypert på høyeste sikkerhetsnivå. Ved Kundesn registrering og bestilling godkjenner Kunden at Eiansmotorshop.no lagrer og bruker Kundens informasjon for å fullføre sine engasjement mot Kunden. Overføringen av personinformasjon skjer kryptert via SSL. Passord angitt av Kunden lagres kryptert. Eiansmotorshop.no lagrer en viss kommunikasjon som Eiansmotorshop.no har med Kunden via telefon eller e-post, for å kunne oppfylle den service som Kunden forventer seg av Eiansmotorshop.no.

Eiansmotorshop.no vil aldri utlever Kundens personopplysninger til tredjepart. Jfr. Personvernloven har Kunden rett til å få den informasjonen som selskapet har registrert. Om informasjonen er feil, ufullstendig eller irrelevant kan Kunden begjære at informasjonen skal rettes eller fjernes.

Angrerett

Kunde har alltid 14 dagers angrerett jfr. Angrerettloven. Angreretten gjelder kun om Produktet er i uforandret stand. Angrefristen løper fra den dagen Kunden mottar varen. Eiansmotorshop.no betaler tilbake din kjøpesum senest 14 dager etter at det returnerte Produktet har ankommet Eiansmotorshop.no. Kunden står for fraktkostnaden ved retur. Fraktkostnaden dras av ved tilbakebetaling av kjøpesummen.

Kunden skal returnere Produktet i uforandret tilstand, i originalemballasje. Kunden får fraktdokumentene ved å kontakte vår kundeservice på e-post: kundeservice@eiansmotorshop.no. Kunden kan også levere Produktene i Eiansmotorshop.no butikk.

Kunden skal fylle ut Eiansmotorshop.no returseddel og angi navn, kundenummer, bank og kontonummer inkludert clearingnummer.

Om kunden vil bytte et Produkt skal produktet returneres, hvorpå Eiansmotorshop.no betaler tilbake kjøpesummen og Kunden kan legge en ny bestilling.

Garanti og reklamasjonsrett

Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven av 21. juni (nr. 34 – 2002)

Eiansmotorshop.no selger samtlige produkter med 1 års garanti og 2 års reklamasjonsrett. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år utvides reklamasjonsfristen til fem år. Alle garantier gjelder i Norge.

Produktgarantien dekker kun fabrikasjonsfeil som fantes på produktet ved levering. Fabrikasjonsfeil skal konstateres av Eiansmotorshop.no, hvor Kunden får fri reparasjon eller alternativt nytt Produkt. Produktgarantien gjelder ikke om vi ikke kan finne noen feil på Produktet, eller om Kunden har forårsaket skaden selv. Produktgarantien gjelder ikke ved håndteringsfeil, feilinstallert Produkt eller feil som oppstår ved eller etter egen foradring på Produktets funksjon og utseende, slik som ombygging, oppgradering eller annen endring av Produktet.

Kundens faktura eller kvittering gjelder som garantibevis.

Reklamasjon og servicehenvendelser

Ved reklamasjon,- service- og garantihenvendelse skal Kunden alltid kontakte Eiansmotorshop.no kundeservice via e-post: kundeservice@eiansmotorshop.no eller telefon 33 47 56 00.

Ved reklamasjon skal Eiansmotorshop.no egne fraktdokumenter benyttes. Kunden får fraktdokumentene ved å kontakte Eiansmotorshop.no kundeservice. Eiansmotorshop.no kan ikke erstattet fraktkostnad om Kunden har sendt en reklamasjon på egenhåd, uten å først ha kontakt Eiansmotorshop.no kundeservice.

Servicehenvendelser ved eventuelle feil, skader og lignende som har oppstått skal betales av Kunden, jfr. Konsumentskjøpsloven og Kjøpslovens regler.

Ved reklamasjon skal kunden sende Produktene til Eiansmotorshop.no på adresse: Peder Bogensgate 6A, 3238 Sandefjord. (Kunden skal alltid henvende seg til Eiansmotorshop.no kundeservice for å få fraktdokumentene). Alternativt kan Kunden levere reklamasjon i Eiansmotorshop.no butikk.

Tvister og lovvalg

Etter disse almenne vilkår skal norsk rett anvendes. Ved en eventuell tvist følger Eiansmotorshop.no Forbrukerrådet/forbrukertvistutvalgets avgjørelser. Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler.

Om Kunden har spørsmål om Eiansmotorshop.no almenne vilkår skal Kunden kontakte Eiansmotorshop.no kundeservice via e-post: Kundeservice@eiansmotorshop.no eller telefon: 33 47 56 00.

 

 

Back